محتوای آموزشی

تاریخ ایجاد : 1397/05/01

دانش آموزان اين مدرسه چهار  بخش Programing, office, windows  وgraphic   را  فرامي گيرند.

قابل ذكر است:

كه با توجه به شناخت سطح علمي دانش آموزان اين مجموعه براي اولين بار در ايران سرفصلهای  جديد   scratch  ،Unity،    Sketch up و Game maker  و طراحی دکوراسیون داخلی به دروس كامپيوتر اين مجموعه اضافه کرده است.

scratch :

اسکرچ یک زبان برنامه‌نویسی تصویری است که در دانشگاه MIT آمریکا طراحی و به رایگان منتشر شده است. اسکرچ  برای کودکان ۸ سال به بالا بوده و به دلیل سادگی و یادگیری سریع مناسب افرادی است که می‌خواهند با برنامه‌نویسی آشنا شوند. یادگیری اسکرچ یکی از بهترین روش‌های تشویق دانش آموزان به کسب مهارت است. در این عصر تکنولوژی و رشد روز افزون الکترونیک و ابزارهای دیجیتال نیاز است کودکان از سنین پایین شروع به یادگیری برنامه‌نویسی کنند. داشتن ذهن خلاق، پایداری و یادگیری نحوه برطرف کردن مشکلات، کارگروهی و موارد دیگری ویژگی‌هایی به فرد می‌دهد که در همه مشاغل کارآمد است.

Sketch up : 

نرم افزاري سه بعدي مي باشد كه مي تواند خطوط را به هم اتصال دهد احجام را بوجود بياورد كه دانش­آموز آنچه را كه مي خواهد از دو بعدي به سه بعدي تبديل كند و خلاقانه دنياي اطراف را خود در سيستم  پياده كند و نيز آنچه را كه در ذهن دارد در سيستم ايجاد كند و مانند يك معمار چيره دست زيبايي خلق كند.

Game maker  :

نرم افزار ساخت بازی  مي باشد كه دانش آموز بداند كه در پس بازيهايي كامپيوتري كه ساعتهاي عمر او را تلف مي كند بسيار دانش نهفته است. نرم افزار كاربردي كه شامل تمامي مراحل ساخت بازي هاي ساده 2 بعدي و حتي 3 بعدي رايانه اي را در محيطي تمام بصري را خواهيد ساخت . تمامي آيتم هاي بازي اعم از شخصيت ها، تصاوير متحرك، پس زمينه، موسيقي متن، افكت هاي به كاربرده شده است  و ابعاد گرافيكي محيط بازي را دانش آموز  خلق میکند. اين برنامه براي ساخت بازي بهترين گزينه است . ضمنا Game Maker به  كسانيكه با زبان برنامه نويسي اشنايي دارند امكانات و انعطاف هاي بسياري را پيش رويشان قرار مي دهد تا از قابليت هاي اين نرم افزار حداكثر استفاده را ببرند. شايد برايتان جالب باشد كه بدانيد بازي هاي ايراني معروفي همچون "نجات بندر" به وسيله اين نرم افزار ساخته شده اند.

«زبان برنامه نویسی پایتون» (Python Programming Language)،

زبانی با یادگیری آسان محسوب می‌شود و از همین رو بسیاری از برنامه‌نویس‌های تازه‌کار آن را به عنوان اولین زبان برنامه‌نویسی خود برمی‌گزینند، زیرا پایتون به عنوان یک «زبان همه‌منظوره» (General-Purpose Language) ساخته و توسعه داده شده و محدود به توسعه نوع خاصی از نرم‌افزارها نیست. به بیان دیگر، می‌توان از آن برای هر کاری، از «تحلیل داده» (Data Analysis) گرفته تا ساخت بازی‌های کامپیوتری استفاده کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی:

بنا به رشد و فراگیر شدن این رشته از معماری در کل دنیا و حضور لاینفک این رشته دانشگاهی و تاثیر بسزایی ان روی مشاغل و رشته های دیگر و همچین داشتن شاخه های مختلف تحصیلی  و بازار کار متنوع و پر درآمد فرا گرفتن این علم که رشته ای متشکل از هنر و مهندسی است لازم و ضروری می باشد .

رشته دکوراسیون مجموعه ای از مهندسی ها و هنر های رشته مختلف است به همین دلیل بسیار به رشد فکری هر دو نیمکره مغزی نوجوانان کمک کرده و دید آنها از محیط ۳ بعدی و ترسیمی که لازمه رشته های مهندسی است را افزایش میدهد

در طراحی دکوراسیون داخلی دانش آموزان با انواع سبک معماری داخلی و شناخت متریال داخلی آشنا می شوند ریتم ،بافت، مفاهیم نقطه، خط ،سطح و شناخت رنگها ، هارمونی کنتراست ها را فرا میگرید  و در نرم افزار Revit به کار می‌گیرند.

تولید محتوای دیجیتال در پلتفرم اندروید و پی سی:

امروزه برای گسترش روزافزون یادگیری الکترونیکی در فرایند یاددهی-یادگیری، نیاز به ابزارهای تولید محتوای تعاملی که بتواند به‌راحتی اجزای چندرسانه‌ای را پوشش دهد بیش‌ازپیش احساس می‌شود با هدف افزایش سرانه مطالعه و ایجاد انگیزه در دانش آموزان تلاش شده است که دانش آموزان بتوانند با فراگیری کدهای زبان GML و آشنایی با کیت توسعه اندروید و یادگیری سیستم تاچ اسکرین و  خروجی محتوا برای PC و اندروید، تولید محتوایی با مهارت و خلاقیت  دانش آموز ایجاد شود.

  Unity :

یک پلتفرم توسعه ی قدرتمند و انعطاف پذیر می باشد که برای ساخت بازی های دو بعدی و سه بعدی از آن استفاده شده و تجربه ی منحصر به فردی را برای کاربر به وجود می آورد . این موتور در واقع یک اکوسیستم کامل برای کسانی می باشد که می خواهند در صنعت بازی سازی کسب و کار ایجاد کرده و با ارائه ی یک عنوان درخور به مشتریان خود وفادار بمانند . جدیدترین نسخه Unity به صورت رایگان در تاریخ 3 مارچ 2015 در دسترس عموم قرار گرفت . یکی از بهترین عملکردهای نور پردازی به لطف استفاده از تکنولوژی Geomerics Enlighten در این موتور قابل مشاهده می باشد . از این رو بهترین سایه زنی و نورپردازی ها به صورت حرفه ای توسط Unity انجام می گیرد . امروزه گرافیک در بازی ها روز دنیا حرف اول را می زند و چه چیزی بهتر از یک موتور قدرتمند گرافیکی که به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می گیرد می تواند این کار را انجام دهد ؟ با استفاده از موتور یونیتی قادر خواهید بود بازی های خود را با فرمت های خروجی مختلف برای استفاده در کامپیوتر و سایر کنسول های بازی استفاده کنید . پشتیبانی این موتور از زبان های برنامه نویسی C++ و Java Script باعث ساده تر شدن رابطه کاربری شده است

جزوات درس كامپيوتر مجموعه مدارس واله -(پسوردهاي جديد  را از  مدرسه دريافت كنيد)

 

Game maker مقدماتی

 

آموزش Game Maker1 

  آموزش Game Maker 2

 
براي دانلود نرم افزار  GAME MAKRER اينجا كليك كنيد

بيل گيتس ايده ساخت ويندوز را از خوارزمي گرفته است.

چندي پيش بيل گيتس موسس شركت مايكروسافت در سخنراني خود در كالج Concordia به اين نكته اعتراف كرد كه در ساخت ويندوز از محمدبن موسي خوارزمي رياضي دان برجسته ايراني الهام گرفته است. اشاره كرد كه زماني كه سال اول دانشگاه بوده كتاب پنجره ارقام خوارزمي را خوانده و با مطالعه نوشته هاي او در باب منطق فازي و جبر دوگانه، ايده ساخت ويندوز در ذهنش شكل گرفته است و به همين دليل از دانشگاه بيرون زد تا ايده خود را عملي كند. او بعدها نام ويندوز را با الهام گرفتن از نام كتاب پنجره ارقام براي سيستم عامل خود انتخاب كرد وي حتي به اين نكته اشاره كرد كه نام ويندوز XP را از مخفف كلمه­ي Xarazmi Prestige به معناي اعتبار خوارزمي گرفته است.

به گفته گيتس در واقع خوارزمي در آن زمان ويندوز را در ذهن خود ساخته بوده است اما امكانات به نمايش گذاشتن آن را نداشته است.

  پیش دبستان اول دوم سوم چهارم پنجم ششم
عناوین -windows

wordpad..windows

basicword

Advancedword

Advancedexcel

Advancedaccess

HTML
عناوین sketchup1 sketchup2 انیمیشن در sketchup AdvancedPowerpoint برنامه نویسی با scratch1 برنامه نویسی با scratch2 Gamemaker6
  مشاهده کتاب مشاهده کتاب مشاهده کتاب مشاهده کتاب مشاهده کتاب مشاهده کتاب مشاهده کتاب
  هفتم هشتم نهم دهم یازدهم دوازدهم  
  Gamemaker7 Gamemaker8 Gamemaker9 طراحی دکوراسیون داخلی Unity Unity  

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به مؤسسه آموزشی فرهنگی واله است.